tisdag 26 november 2013

Snart är det JUUUUUUUL, Jag kommer att vara hemma i år. (som varje år). jag firar inte jul sådär regelbundet. år 2010 spenderade jag den med vänner, det gjorde jag även 2011 dock år 2012 så åkte jag hem till Stockholm och firade den med mormor och släkten där uppe. 
Detta året kommer jag att vara Ensam men kommer tvinga på mig några vänner så det kommer ju inte bli helt själv.. 
jag anser att jag är gammal nog att kunna fira mina egna jular om jag vill det. även om min familj tycker det är tråkigt men dom respekterar även mitt beslut. 

dom bästa jularna jag har haft har jag spenderat med mina vänner och skapat våra egna traditioner.  

man är ju inte ett barn längre och sin familj kan man ju umgås med andra dagar på året det behöver inte ske en specifik dag bara för att det är ett visst datum i kalendern som säger något annat. utan man kan väl skapa sina egna dagar och egna traditioner. 

jag ställer ju upp julpyntet och har även införskaffat mig en plastgran jag är ju inte grinchen som hatar allt om har med julen att göra.




Inga kommentarer: