onsdag 28 oktober 2009

Västtrafik



Jag har ingen aning om vad jag ska skriva i detta blogg inlägg, men dagens ämne är nog VÄSTTRAFIK bör köras upp i ett RÖVHÅL där det hör hemma..

som vi alla Göteborgare vet vid detta lag är att Västtrafik ska höja sina priser efter årsskiftet dom ska visserligen bara höja mitt busskort med 10 kr.
jag tycker ett busskort idag är dyrt, vad vinner dom som åker kollektivtrafiken? vad blir våran vinst? det kan ju inte vara det att man blir fattigare varje månad? nej vad vinner man?? absolut ingenting..

jag tycker att desto mer dom höjer så borde dom förlänga zonerna på korten så man kan åka längre då vinner alla på det, jag förstår varför folk plankar!! men jag förstår inte varför man ska klaga på dom som gör det?? jag tror att om man skulle sänka priserna på busskorten så skulle fler åka kollektivt, då skulle man nog minska plankningen och man skulle inte ha något att klaga..

nej om ni ska höja busskorten så får ni göra en förbättring också

det var allt för mig

Malin

Inga kommentarer: