söndag 28 februari 2010

Prinsessan och Grodan

Ett samtal mellan mig och min syster
M: Använder du Hammarby halsduken jag gav dig??
L: Nej, jag tycker inte om Hammarby!!

mitt hjärta sprack i bitar, I am Heart broken, men har tur nog att intala henne vad som är rätt i några år till hon är ju trotts allt bara fyra och kan ju inte veta bättre, hon ska bli bajare som hennes stora syster får hjärntvätta henne om jag måste..

min helg har förövrigt varit bra. var på bio igår med systern, vi såg Prinsessan och grodan. det var en okej film, och anser att det inte behöver vara 7års gräns på den filmen... det jag inte förstår är att det 7års gräns på en barnfilm men inte på en film som Farsan, it's complicatet, Nine, Up in the air, Valentines day med flera...

I åldersgränsen För sjuåringar står det även att man ska kunna låta sin 7-åring se på filmen Ensam.. då undrar man vilken vettig förälder lämnar sitt barn på bio ensam????
dom filmerna som är barntillåtna ska kunna ses av ett ensamt litet barn, Lagarna är ju sjuka, det finns väll ingen som lämnar sitt barn på bio för att sen gå iväg och göra någonting annat.

nej nu har jag ingenting vettigt att skriva om.. som handlar om svenska lagar inom biografen..

jag kan ju meddela att har blivit invald att åka som ombud till RFSLs kongress 2010, det kommer bli mycket spännande. då jag inte ens tänker åka på RFSL Ungdoms kongress 2010.
så jag kommer att satsa stort på RFSLs Kongress.. det kommer bli kul att åka. får åka flygplan och bara det är kul..

jag är den enda från RFSL Ungdom Göteborg som åker dit. jag är ju trotts allt Ordförande.

det var allt för mig

//Malin








Inga kommentarer: