söndag 23 maj 2010

MIN HELG


FREDAG
Resan börjar i Göteborg med ordinarie avgångstid 15.42 tåget lämnar Centralen 16.25 (Redan där visste man att allt kan gå fel)

tåget går långsamt fram, det stannar i Herrljunga där det är signalfel då är klockan Runt 18.00 då har vi inte ens kommit halvvägs. tåget lämnar sedan Herrljunga 18.30 ungefär vid den tiden om tåget hade kommit i tid och allt så skulle jag ha en kvart kvar på min resa så jag var ju mindre road...

men i alla fall när resan väl fortsätter och går bra fram så blir det strul igen när man har kommit fram till Hallsberg då är det ett godståg som har havererat så vi blir fast där ett bra tag tills klockan blir 20.50 då börjar vi rulla igen.. jag blev sammanlagt 3timmar och 30 minuter försenad jag var bitter till högsta grad.

jag kom fram till Stockholm Central 22.25 och åkte direkt hem till mormor där jag blev bjuden på kotlett och potatis det var gott.. sen gick jag och la mig..

Lördag
dagen börjar 6.45 jag går upp sätter mig i köket pratar lite med Mormor, vi pratar lite lätt om hennes nyligen bortkomna Tvillingbror.
sen är det dags för mig att göra mig i ordning för att ha en lång dag på RFSL Ungdoms hus. jag kommer fram till huset och inser att jag är en timme för tidig.. vi skulle ha börjat 10. men jag kom in till slut och det var folk där när jag kom in och dom bjöd på frukost så allting var lugnt.

klockan 10 så börjar mötet det går smidigt och jag är nöjd med mötet..

sen var det avslut på dagen med en träff i en park ovanför rådmansgatan. där jag är i några timmar innan jag bestämmer mig för att åka hem till mormor då hon har köpt en grillad kyckling till mig..
sen kollar jag lite på tv och går och sover

Söndag
dagen går smidigt nu är jag trött skriver mer om min söndag imorgon

//Malin

Inga kommentarer: