söndag 27 juni 2010

Midsommaraftonshelg


Midsommarafton
Så blev det midsommarafton, efter att ha spenderat torsdagen med att packa om hela tiden så fick jag äntligen till det. resan började 8.30 med en mycket tung packning, alkohol väger ju en del. jag seglade för första gången i mitt lilla liv, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv jävla äckel vågor, jag avskyr havet är mer en landkrabba och trivs som bäst på fast mark där man slipper kissa i en buske även när man är nykter.

men visst det var trevligt folk och träffade på en massa roliga människor, om man bortser från att man fick sova i tält och att det var fårskit överallt så var det faktiskt en rolig och bra midsommarafton.

sen bada jag också mina vader för jag kom inte längre det är svinkallt i vattnet.

sen kom lördagen, vi seglade hemåt lite lugnare vågor, till och med jag fick styra det gick bra, jag ansåg mig själv vara en natur begåvning på det hela, även om jag aldrig i hela mitt liv tänker bege mig ut på den båten igen.

sen när vi kom in i land så blev man bjuden på mat det kändes fint med mat i magen. sen var det dags att åka hem till sig, jag åkte hem till mamma. där jag dumpade min packning för att senare bege mig till slottsskogen på ännu nya äventyr som slutade med en tripp till Gretas. och där mina vänner, jag kom in, jag drack och det blev svart och jag kom hem klockan 6 i morse

det har varit en fin helg..

//Malin

Inga kommentarer: